VirtualBox ile Linux Mint Kurulumu 1: İhtiyaç Listesi

Bilgisayarınıza bir GNU/Linux dağıtımını kalıcı olarak kurmadan önce, o dağıtımı inceleyip, geçici bir süreyle kullanarak ihtiyaçlarınızı karşılayıp karşılamadığına karar vermeniz önerilir. Çoğu dağıtım, kuruluma gerek olmadan deneme yapabileceğiniz bir live CD ile birlikte gelir. Fakat, benim kişisel deneyimim, live CD'lerin dağıtım hakkında güvenilir bir izlenim oluşturmadığı yönünde. Bu nedenle dağıtımları VirtualBox gibi bir sanal ortamda denemenizi öneriyorum. Bu yazıda, popüler bir dağıtım olan Linux Mint'in VirtualBox kullanılarak Windows ortamında kurulumunu incelemeye başlayacağız.

İhtiyaç Listesi

  • VirtualBox: https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads sayfasından bilgisayarınız için hazırlanmış olan VirtualBox sürümünü indirebilirsiniz. Ben kurulumu Windows'ta yapacağım için "VirtualBox 4.2.18 for Windows hosts" yazan sürümü indirdim (sürüm numarası değişebilir).

  • Linux Mint: Linux Mint'in değişik versiyonları bulunuyor. Projenin ana sayfasından gözünüze kestirdiğiniz herhangi bir sürümü indirebilirsiniz. Bu kılavuz için Linux Mint Debian (LMDE) 201303 dağıtımının 64 bitlik Cinnamon sürümünü kullanacağım. Size de, ilerideki adımlarda sorun yaşamamanız için bu sürümü indirmenizi öneririm. Söz konusu sürümü şu adresten indirebilirsiniz: http://www.linuxmint.com/download_lmde.php Eğer bu denemeyi 32 bitlik bir bilgisayarda yapıyorsanız 32 bitlik sürümü indirmeniz gerekiyor. İndirdiğiniz dosyanın eklentisi .iso olacak.

  • Sabit Disk Alanı: Sanal makine oluşturmak için bilgisayarımızda sanal bir sabit disk oluşturmamız gerekiyor. Bu nedenle, bilgisayarınızda 20 GB kadar boş alan bulunması hayatınızı kolaylaştıracaktır. Sanal sabit diskinizi daha küçük bir alana da sığdırabilirsiniz, ama sabit diskinizi hınca hınç doldurmamak için bir miktar ekstra boş alan bırakmakta yarar var.

LMDE Cinnamon

İpucu: Windows sürümünüzün 32 bit mi yoksa 64 bit mi olduğunu bulmak için Başlat menüsündeki Bilgisayarım öğesine sağ tıklayıp Özellikler'i seçin. Eğer sisteminiz 64 bit'se açılan ekranda buna ilişkin bir bilgi olacaktır (64-bit işletim sistemi, ya da x64 Edition gibi). Böyle bir bilgi görmüyorsanız sisteminiz 32 bittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder