Yeni Başlayanlar İçin GNU/Linux

Bilgisayarla ilgilenip de GNU/Linux adını duymayan yoktur herhalde. Ama ne olduğunu bilen ya da kullanmış olanların sayısı o kadar da fazla değildir. Bu yazı disizinin amacı bilgisayar kullanıcılarını GNU/Linux konusunda teknik ayrıntılara fazla girmeden asgarî düzeyde bilgilendirmek, yeni kullanıcıları bu işletim sistemini denemeye özendirmek.

İşletim sisteminin önemi azalıyorken GNU/Linux'a ilişkin bir yazı dizisine ne gerek var? Cevap basit: güvenlik. GNU/Linux hâlâ en güvenli işletim sistemi. Virüslerden uzak kalmak isteyen kullanıcıların bu nedenle GNU/Linux'a bir göz atmalarında yarar olduğunu düşünüyorum. Bu yazı dizisinin de daha önce Windows'tan başka bir sistem kullanmamış olan kullanıcılara kılavuz olmasını umuyorum.

Yeni Başlayanlar İçin GNU/Linux

Yazı Dizisinin Bölümleri

  1. GNU/Linux Nedir?
  2. GNU/Linux Kullanmak İçin Yedi Neden
  3. Dağıtım Nedir?
  4. GNU/Linux Dağıtımınızı Seçerken
  5. GNU/Linux Dağıtım Önerileri
  6. VirtualBox ile Linux Mint Kurulumu 1: İhtiyaç Listesi
  7. VirtualBox ile Linux Mint Kurulumu 2: Sanal Makinenin Hazırlanması
  8. VirtualBox ile Linux Mint Kurulumu 3: Live CD'nin Çalıştırılması
  9. VirtualBox ile Linux Mint Kurulumu 4: İşletim Sistemi Kurulumu
  10. VirtualBox ile Linux Mint Kurulumu 5: Guest Additions Kurulumu
  11. Özgür Yazılım Dünyasına Hoşgeldiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder