VirtualBox ile Linux Mint Kurulumu 4: İşletim Sistemi Kurulumu

Linux Mint'in Sanal Makineye Kurulumu

Linux Mint'i kurmaya başlamak için masaüstünde bulunan Install Linux Mint kısayoluna tıklayalım.

İlk önce dil seçimi yapmamız gerekecek.

Seçenekler arasında Türkçe de var (ben onu seçtim). Kullanmak istediğiniz dili seçip *Forward butonuna tıklayın.

Sonraki ekran saat dilimi ayarı. Dil olarak Türkçeyi seçtiğinizde, saat dilimi otomatik olarak İstanbul'un üzerinde duruyor.

İleri'ye tıklayarak ilerleyelim.

Klavye seçiminde iki parametre var. Önce klavye düzeninizi sonra da değişkeni seçiyorsunuz. Ben değiişken olarak Turkish (international with dead keys)'i seçtim. Başka türlü "â" harfini yazmak mümkün olmuyor. Alttaki metin kutusunu kullanarak klavye seçiminizin tuşları doğru biçimde tanıyıp tanımadığını test edebilirsiniz. Bunun için klavyenizde birkaç tuşa basıp kutuda doğru biçimde görüntülenip görüntülenmediklerini denetleyebilirsiniz. İşlemi tamamladıktan sonra İleri'ye tıklayıp ilerleyelim.

Kullanıcı bilgileri ekranında adınızı, kullanıcı adınızı ve şifrenizi belirlemeniz gerekiyor. Makine adı seçmek sizin yaratıcılığınıza kalmımş. Ben lmde201303'ü kullandım. Önemli olan boşluk ve Türkçe karakter içermemesi.

İşletim sistemini kuracağımız sabit diski seçme işi hiç zor değil, zira biraz önce oluşturduğumuz 16GB'lik sabit diskten başka seçeneğimiz yok. İleri'ye tıklayarak ilerleyelim.

Sabit diskteki bütün verilerin silinmesi konusundaki uyarı çıktığında Yes butonunu seçerek ilerleyelim.

Linux Mint sizin için uygun gördüğü disk bölümlendirmesini görüntüleyecek.

Devam edebilmek için kök (root) dosya sisteminin nerede olacağını seçmemiz gerekiyor. Bunu yapmak için /dev/sda2 aygıtının olduğu satıra sağ tıklayarak Atanacak Yer: / seçeneğini işaretlemelisiniz. İşlem tamamlandığında İleri'ye tıklayarak ilerleyelim.

Önyükleyici ekranında herhangi bir değişiklik yapmadan İleri butonuyla ilerleyelim.

Son olarak, yaptığımız seçimleri özet halinde göreceğiz. Kur butonuna tıkladığımızda işletim sistemi kurulumu başlayacak.

Kurulum tamamlandığında Linux Mint bir diyalog kutusuyla sizi uyaracak ve işletim sistmini yeniden başlatmayı önerecek. Yes butonuna tıklayarak bu öneriyi kabul edelim.

İşletim sistemi yeniden başlatıldığında kullanıcı adımızı ve şifremizi girmemiz gereken bir ekranla karşılaşacağız. Önce kullanıcı adımızı girip Enter'a basalım. Ardından açılan ekranda da parolamızı girip sisteme giriş yapalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder